{"id":1410,"date":"2018-05-06T19:59:29","date_gmt":"2018-05-06T17:59:29","guid":{"rendered":"https:\/\/www.friluftslabbet.se\/?p=1410"},"modified":"2023-06-06T10:00:13","modified_gmt":"2023-06-06T08:00:13","slug":"basta-herrcykeln","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.friluftslabbet.se\/cykling\/cyklar\/basta-herrcykeln\/","title":{"rendered":"B\u00e4sta herrcykeln 2023 \u2013 Grymma cyklar f\u00f6r alla"},"content":{"rendered":"
Inl\u00e4gget inneh\u00e5ller reklam genom annonsl\u00e4nkar.<\/p>\n
En herrcykel \u00e4r en lika praktisk cykel som den \u00e4r m\u00e5ngsidig. \u00c4ven fast modellen har en rak ram och l\u00e4gre grepp, \u00e4r det en cykel som l\u00e4mpar sig bra f\u00f6r samtliga \u00e5kare. Cykelns form och design l\u00e4mpar sig utm\u00e4rkt n\u00e4r du beh\u00f6ver pendla till jobbet eller skolan. F\u00f6r att cykeln ska vara praktisk att anv\u00e4nda \u00e4r det dock mycket viktigt att den \u00e4r stabil och robust, f\u00f6r att l\u00e4mpa sig bra f\u00f6r stadsmilj\u00f6er. Vi har utsett Merida Speeder 100<\/a> till den b\u00e4sta herrcykeln, som med sin design g\u00f6r den extremt p\u00e5litlig. Hitta din favorit p\u00e5 v\u00e5r topplista!<\/p>\n <\/a><\/span>V\u00e5rt betyg (5\/5)J\u00e4mf\u00f6r pris<\/a><\/p>\n Herrcykeln Speeder 100 fr\u00e5n varum\u00e4rket Merida \u00e4r en m\u00e4sterlig hoj, som kan anv\u00e4ndas till b\u00e5de tr\u00e4ning och pendling. Tack vare marknadsledande cykelkomponenter och sitt gener\u00f6sa pris, \u00e4r det ett passande val f\u00f6r ett v\u00e4ldigt brett spektrum av cyklister. Med Speeder 100 kan du ta dig fram l\u00e4ngre str\u00e4ckor och sitter v\u00e4ldigt bekv\u00e4mt under hela f\u00e4rden.<\/p>\n Ramen har konstruerats av aluminium, vilket ger modellen en god prestanda och g\u00f6r den dessutom v\u00e4ldigt l\u00e4ttman\u00f6vrerad. Den l\u00e4tta ramen bidrar \u00e4ven till att du kan f\u00e5 upp en god fart och tillsammans med cykelns kolfibergaffel f\u00e5r du en j\u00e4mnare cykling, med mindre vibrationer fr\u00e5n underlaget.<\/p>\n Den inv\u00e4ndiga vajerdragningen skyddar din cykel och g\u00f6r att den kr\u00e4ver mindre underh\u00e5ll. Detta g\u00f6r Speeder 100 till ett p\u00e5litligt val, som d\u00e4rmed g\u00f6r att du kan pendla till jobb eller skola p\u00e5 ett smidigare s\u00e4tt.<\/p>\n <\/a><\/span>V\u00e5rt betyg (4.9\/5)J\u00e4mf\u00f6r pris<\/a><\/p>\n Om du letar efter en p\u00e5litlig och prisv\u00e4nlig modell som uppfyller samtliga kraven f\u00f6r att vara en perfekt stadscykel, tycker vi att du ska kika vidare p\u00e5 Smile fr\u00e5n varum\u00e4rket Skeppshult. Varum\u00e4rket \u00e4r k\u00e4nt f\u00f6r sina praktiska stadscyklar och denna modell \u00e4r inget undantag.<\/p>\n Smile har designats med flera utm\u00e4rkande funktioner som har bidragit till dess h\u00f6gre placering p\u00e5 topplistan. D\u00e4ribland har Shimanos v\u00e4xelsystem Nexus inkluderats som kan kontrolleras via ett reglage p\u00e5 styret. Ut\u00f6ver detta har cykeln utrustats b\u00e5de med fotbroms och skivbromsar, f\u00f6r att du ska kunna cykla mer kontrollerat p\u00e5 v\u00e4gbanan.<\/p>\n F\u00f6r att du ska sitta riktigt sk\u00f6nt har denna 3-v\u00e4xlade herrcykel en mycket bekv\u00e4m sadel, som har f\u00f6rsetts med vattent\u00e5ligt \u00f6verdrag. D\u00e4cken har punkteringsskydd f\u00f6r att du ska kunna cykla p\u00e5 lite olika underlag och de har \u00e4ven reflexdetaljer, f\u00f6r att du ska vara synlig i samtliga v\u00e4der. Smile \u00e4r en prisv\u00e4nlig och p\u00e5litlig hoj som inte kommer vara en besvikelse.<\/p>\n <\/a><\/span>V\u00e5rt betyg (4.9\/5)J\u00e4mf\u00f6r pris<\/a><\/p>\n Modellen Genius 960 har designats f\u00f6r att vara en lika bra tr\u00e4ningscykel, som den \u00e4r ett utm\u00e4rkt val f\u00f6r dig som pendlar l\u00e4ngre str\u00e4ckor till jobb eller skola. Cykeln har konstruerats med en l\u00e4ttviktig ram i hydroformad aluminium, som sedan har kombinerats med en integrerad vajerdragning.<\/p>\n Genius 960 har ett utvecklat l\u00e4nkage och d\u00e4mpning, f\u00f6r att du ska kunna cykla bekv\u00e4mt p\u00e5 flera olika underlag. D\u00e4mpningen kan under \u00e5kturen justeras p\u00e5 styret, tack vare ett inkluderat TwinLoc-reglage. Detta g\u00f6r att du snabbt kan anpassa d\u00e4mpningen efter underlaget och justera cykeln f\u00f6r att passa dina \u00f6nskem\u00e5l.<\/p>\n F\u00f6r att ge dig full kontroll har cykeln ett avancerat inbromsningssystem och en f\u00f6rb\u00e4ttrad pedaleffektivitet. Ut\u00f6ver detta har cykeln utrustats med SRAM Eagle och en singelklinga som ger en rakare kedjelinje. Letar du efter m\u00e5ngsidig och mer robust herrcykel s\u00e5 \u00e4r detta modellen att kika vidare p\u00e5.<\/p>\n <\/a><\/span>V\u00e5rt betyg (4.6\/5)J\u00e4mf\u00f6r pris<\/a><\/p>\n Om du letar efter en kraftfull och stabil elcykel av trailtyp, s\u00e5 \u00e4r Turbo Levo Flo ett utm\u00e4rkt val. Denna modell ger dig r\u00e4tt f\u00f6ruts\u00e4ttningar f\u00f6r att du ska kunna ta dig till jobbet p\u00e5 ett enklare s\u00e4tt, men l\u00e4mpar sig \u00e4ven lika bra f\u00f6r cykling p\u00e5 sn\u00e5riga stigar ute i terr\u00e4ngen. Ett premiumval som \u00e4r designad s\u00e4rskilt f\u00f6r dig som inte vill kompromissa p\u00e5 n\u00e5gon punk.<\/p>\n Turbo Levo Flo har f\u00f6rsetts med marknadens minsta, men ocks\u00e5 allra mest kraftfulla motor. Detta har sedan kombinerats med en avancerad batteri- och ramteknik. Motortypen Specialized 2.1 har en r\u00e4ckvidd p\u00e5 5-8 mil och har en laddningstid p\u00e5 5 timmar. Detta g\u00f6r att batteriet kan laddas \u00f6ver natten, redo att anv\u00e4ndas f\u00f6r dagen.<\/p>\n Cykeln \u00e4r held\u00e4mpad f\u00f6r att ge dig bra st\u00f6d p\u00e5 oj\u00e4mnt underlag och f\u00f6rutom en kraftfull motor har denna modell \u00e4ven f\u00f6rsetts med flera andra utm\u00e4rkande funktioner som g\u00f6r den till en fantastisk elcykel. Kraftfulla d\u00e4cken Butcher Grid ger dig ett bra grepp p\u00e5 flera olika underlag. Dessutom har hydrauliska skivbromsar fr\u00e5n SRAM inkluderats.<\/p>\n <\/a><\/span>V\u00e5rt betyg (4.5\/5)J\u00e4mf\u00f6r pris<\/a><\/p>\n Klassikern Pro SLD fr\u00e5n Nishiki har designats f\u00f6r att l\u00e4mpa sig perfekt f\u00f6r herrar, som letar efter en bra pendlingscykel. Denna sporthybrid g\u00f6r att du kan f\u00e5 upp en h\u00f6gre hastighet och ger en stabil cykelupplevelse.<\/p>\n Komforten har \u00e4ven haft stor prioritet under konstruktionen och du kan d\u00e4rf\u00f6r sitta bekv\u00e4mt tillr\u00e4tta p\u00e5 cykeln och f\u00e5 en mer ergonomisk position, vilket passar bra om du pendlar l\u00e4ngre str\u00e4ckor och d\u00e4rmed beh\u00f6ver en herrcykel som \u00e4r v\u00e4ldesignad.<\/p>\n Pro SLD f\u00e5r sin stabilitet fr\u00e5n cykelns stabila trippelreducerade aluminiumram, som har f\u00f6rsetts med en inv\u00e4ndig vajerdragning. Detta ger cykeln en optimal vikt som g\u00f6r den enklare att man\u00f6vrera i trafiken.<\/p>\n F\u00f6r att g\u00f6ra cykeln h\u00f6gpresterande har den stabila ramen och noggrant utvalda konstruktionen, kombinerats med flera cykelkomponenter fr\u00e5n Shimano. B\u00e5de cykelns v\u00e4xelreglage och vevparti och bromssystem har tagits fram av denna framst\u00e5ende utvecklare. Letar du efter en herrcykel med en klassisk form s\u00e5 \u00e4r denna perfekt.<\/p>\n Demografin f\u00f6r herrcyklar domineras kanske uppenbart av herrar och modellen k\u00e4nnetecknas av en rakare ram till skillnad fr\u00e5n damcykelns h\u00e4ngmatteformade ramdesign.<\/p>\n Skillnaden p\u00e5 modellerna \u00e4r egentligen att damcykeln till en b\u00f6rjan var skapt att passa f\u00f6r kl\u00e4nningar, d\u00e5 detta var huvudplagget f\u00f6r damer f\u00f6rr. Numera n\u00e4r jeans eller tights blivit ett mer popul\u00e4rt vardagsalternativ har damcykeln blivit mer av en unisex-cykel som k\u00e4nnetecknas med ett l\u00e4gre insteg.<\/p>\n Detsamma g\u00e4ller nu egentligen herrcykeln, det \u00e4r numera inte bara en cykel f\u00f6r herrar, tv\u00e4rtom s\u00e5 f\u00f6rst\u00e5r jag inte helt syftet med just mittramen d\u00e5 vi herrar har en tendens att sl\u00e5 i paketet d\u00e4r i.<\/p>\n Modellen \u00e4r \u00e4nd\u00e5 skapt med hastighet och tuffhet i tankarna och \u00e4r en mycket bra och ergonomisk cykelmodell. Den traditionella herrcykeln passar b\u00e4st i stads- eller landsv\u00e4gsmilj\u00f6 f\u00f6r pendling och k\u00f6rs inte ut i skogen f\u00f6r offroadturer som en mountainbike.<\/p>\n Den passar allts\u00e5 dig som letar ett smidigare alternativ till bil eller kollektivtrafik, som \u00e4r betydligt mer h\u00e4lsosamt men ocks\u00e5 gr\u00f6nare.<\/strong> Det \u00e4r ocks\u00e5 en frihet att dra ut och cykla, du f\u00e5r frisk luft, \u00e4r ute i det fria, tar dig fram enklare och slipper \u00e4ven fastna i stressande trafikk\u00f6er. Ett klockrent alternativ med andra ord och n\u00e5got du b\u00f6r ha!<\/p>\n <\/span><\/p>\n En bra cykel \u00e4r n\u00e5got du f\u00f6rhoppningsvis kommer att ha i m\u00e5nga \u00e5r fram\u00f6ver. Det \u00e4r n\u00e5gra saker du b\u00f6r ha i \u00e5tanke n\u00e4r du k\u00f6per din herrcykel.<\/p>\n Det absolut viktigaste g\u00e4ller komforten p\u00e5 cykeln, du b\u00f6r k\u00f6pa en cykel i r\u00e4tt storlek<\/strong> f\u00f6r din l\u00e4ngd och n\u00e4r cykeln v\u00e4l kommer fram, b\u00f6r du st\u00e4lla in den r\u00e4tt f\u00f6r dig<\/strong> och inte p\u00e5 m\u00e5f\u00e5. Din personliga komfort \u00e4r viktigast, du kan ha femtioelva v\u00e4xlar och elfunktion men om du f\u00e5r ont av att anv\u00e4nda den, vad spelar det egentligen f\u00f6r roll?<\/p>\n P\u00e5 hemsidorna vi listar finns alternativet att v\u00e4lja cykelstorlek efter din l\u00e4ngd i ett spann (180-195 cm t.ex.), det g\u00f6r det d\u00e4rmed v\u00e4ldigt l\u00e4tt att v\u00e4lja r\u00e4tt. Finns inte detta alternativ p\u00e5 n\u00e4tet s\u00e5 r\u00e5dfr\u00e5ga butiken som skr\u00e4ddarsyr ett val perfekt f\u00f6r dig och din l\u00e4ngd baserat p\u00e5 dina preferenser.<\/p>\n Du b\u00f6r t\u00e4nka p\u00e5 vad du ska anv\u00e4nda din cykel till, om du \u00e4r ute efter en motionscykel t\u00e4nkt att anv\u00e4nda i skogsterr\u00e4ng, d\u00e5 \u00e4r en mountainbike ett b\u00e4ttre val f\u00f6r dig. I grund och botten \u00e4r det ganska enkelt, ska du cykla p\u00e5 v\u00e4g eller i skog? P\u00e5 v\u00e4g fungerar en cykel av mer klassisk modell b\u00e4ttre, vissa \u00e4r dock b\u00e4ttre f\u00f6r trekking och andra f\u00f6r pendling.<\/p>\n\n
V\u00e5ra favoriter<\/h2>\n
Merida Speeder 100<\/h3>\n
Skeppshult Smile Herr 3-Vxl<\/h3>\n
Scott Genius 960<\/h3>\n
Specialized Turbo Levo Flo<\/h3>\n
Nishiki Pro SLD<\/h3>\n
Vem borde k\u00f6pa en herrcykel?<\/h2>\n
K\u00f6pguide – Hitta den b\u00e4sta herrcykeln!<\/h2>\n